Det har regnat

Jag och barnen har städat köket!
OJ, vilka spännande saker vi hittade.
Det är kul.
Vi har skrattat.
 
Ni ska få se några av fynden.
 
 
Farbror Helmuth från Wien.
Honom brevväxlade jag med i många år.
Han var i Sverige för att lära sig svenska.
Han ville ha någon att skriva till.
Han trodde inte att jag som då var 12/13 år skulle göra detta men vi skrev till varandra i många år, faktiskt fram till hans död.
Han hälsade på mig i Sverige och 1983 guidade han mig och Stiggon i Wien under en varm septemberdag.

Foton från almanackan 2002.
 
Cornelias målning till mig.
 
Och tidningen som innehåller ett reportage om Hugo och hans morfar.
 
Jag ska visa fler saker.
En av dem får ni gärna förklara för mig vad det är.
Nu ska jag hänga på en släpvagn.
 
Kram

Kommentarer
Postat av: madelein-sexbarnsmamma

Tänk vilka fynd man kan göra! Såg din son när jag sprang till bussen :-)

Svar: Ja visst är det!Sonen skulle till Frölunda för att hänga med kompisar samt köpa hörlurar.
Han jobbar på torget, Barista fairtrade cafe som ligger inne i Åhléns.
Elisabeth T

Postat av: madelein-sexbarnsmamma

Ah ok, bra med somarjobb. in son (de är väl lika gamla?) har somarjobbat inom stadsdelen första tre veckorna av lovet. Vad har Kevin valt för linje?

Svar: Kevin hade sökt kommunalt sommarjobb men hade inte turen på sin sida MEN han har året runt jobb på Barista.Det är bra.Kevin ska börja på Mikael Elias teoretiska gymnasium och han har valt naturvetenskaplig. Han är såå duktig i skolan.
Elisabeth T

2012-07-20 @ 09:29:28
URL: http://madelein.se
Postat av: madelein-sexbarnsmamma

Min son skulle det stå

2012-07-20 @ 09:29:48
URL: http://madelein.se
Postat av: madelein-sexbarnsmamma

Ja jag såg det, vilka fantastiska betyg!! Mårten hade bra med, 13 vg och 4 g tror jag det var

2012-07-20 @ 14:26:56
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback