Tankar

En mycket god vän är sjuk. Inget som inte går att fixa men samtidigt allvarligare än halsfluss.

Jag började att jobba på Svalebo sjukhem 1985, jag jobbade kvar till 1989, när jag började på tolkutbildningen. Den sista tiden på "Skatebo" jobbade jag natt och när GP kom på morgonen var det skönt att hämta upp den, ta en kopp kaffe och läsa den.
Jag la mig då till med vanan att läsa dödsannonserna, något jag fortfarande gör.
En kollega på hemmet sa ofta:
- Man måste ju kolla om man fött barn eller slutat röka, dvs om man hade dött.

Idag läste jag GP och där fanns två fina tänkvärda verser.

" Njut idag, vänta inte tills imorgon!"

samt

"Visa kärlek
ge tid åt dem du älskar
ta vara på ditt liv!
Att leva är underbart
Att leva är en lyx!

Fantastiska ord, väl värda att tänka på.

Skickar finaste goaste kramarna till Dig Tok-Mia!


Kommentarer
Postat av: Tok-Mia :)

Tack så <3 mycket... de värmer.. Jag ska hälsa att Robin ska dammsuga hallen och damma hela sitt rum :). Kram den hjärtsjuke hahahaha

2012-01-28 @ 14:40:09
Postat av: malin

fina ord <3 och kloka - kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback