Sköna söndag

Dags att summera denna dag.

Jag sov länge och det var så skönt.
Jag hörde att frukosten var framdukad.
Det var 12 personer som skulle äta idag!
Kevin har haft en härlig gäng kompisar här som sovit över.
Jessica och Jimi var här.

Kaffedoften fick mig att lämna den goa sängen.

Jag läste GP, tog det soft.

Städat har jag gjort och det var välbehövligt.
Tvättat.
En underbar promenad tog vi, Antonio, Zigge och jag.

Glada julen är nu slut och har kastats ut eller nej,
Antonio  klippte ner den i delar med sekatören och la den i en säck.
Granen alltså, inte julen!!
Såå skönt att inte har barr överallt.



När jag var liten fick jag denna och den har sedan dess suttit i granen.
Nu ligger den i lådan till nästa jul och vilar.




Ekorren.


Felicia har i läxa att laga mat och ta reda på näringsinnehållet.
Jag gillar denna typ av läxa ;O)

Oh, vilken middag det blev.
Trerätters.



Serranoskinka med mozzarella på en bädd av sallad

Huvudrätten,



Rostasfilé med bulgur kokt i gurkmeja, serverad med haricots verts och bearnaisesås.

Måste jag säga att det var gott?!

Fick ett sms av EvaLotta, hon ska på 80-talsfest, hon undrade om jag hade några kläder.
Om jag har?
Jo, massor men det är i en storlek jag aldrig skulle drömma om att komma i nu.

Vet inte ens om det finns nu, 34.

Jo, hon och dottern kom och vi ner i källaren och visst gjorde vi fynd.
En kjol , en svart blus och hon kommer att toppa det med en vit kavaj.
Det var den jag hade på min studentfest.
Den festen där vi med Pointers Sisters i bakgrunden dansade med våra diskborstar på borden..
Någon som läser detta var allt med...
Den vita midjekorta kavajen med tillhörande byxor köptes på Frölunda Torg,
Cozy House.
Beckiböljatyg...

Allt var inte bättre förr...

Sen kom Ditte.
7 km löpning med en fin tid.
Sprang allt en backe också.
Skönt.
Jag gillar verkligen att springa.
Långt.
Nästa helg blir det milen i Skatås.
Jag ser fram emot det.
Faktiskt.

Nu ska jag strax sätta mig i soffan för att avsluta helgen med ett avsnitt av NCIS.

Kram på er!

OM jag inte hade varit så glupsk efter löpningen hade jag kunnat visa efterrätten...
Det var en fruktsallad på äpple, päron, ananas och passionsfrukt serverade med mjukvispad grädde och kesella.
Himmelskt gott!


Ooops glömde nästan, Hip Hipp Hurra för Tok-Mia som fyller år idag.
Grattis, glitterpaket kommer, I promise!


Kommentarer
Postat av: malin

julen är härlig - lika fin när man plockar fram den som när där den ligger i sin låda och väntar på nästa gång... kram på dig vännen, snyggt jobbat med löpningen :) go girlie gooo (jag står vid kanten och hejar OM du får för dig att springa Gbg-varvet) psst-vad läser du nu????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback