Det borde vara Alla hjärtans Dag

alla dagar om året och jag menar inte att det ska vara hjärtan,glitter och paket varje dag men att man ska bry sig om varandra.
Varje dag. Alltid.
Ringa en vän man inte pratat med på länge.
Ta sig tid för varandra och sig själv.

Det är en konst att samtala.
En svår konst som jag lång ifrån besitter trots att jag är så verbal.

Att lyssna,
jag fick två öron för att jag ska lyssna dubbelt så mycket som jag ska prata.
Jag fick en mun.

Tänka efter före jag svarar.
Inte bara blurpa ur mig ord.

Inte göra en loop i min egen tanke om ; Vilket svar förväntas jag ge? Vad menar han/hon?
Nej, det är mitt ansvar att fråga om jag inte förstår och jag får lov säga mitt svar.

Alla behöver inte tycka lika.
Tala om vad du tycker för annars vet ingen annan om det.
Det är ok att tycka olika.
Det berikar både livet och samtalet.

När jag lär mig saker blir jag glad.
Kunskap är kul.


Antonio och jag åt en god middag på stan efter jobbet.
Han och jag, det var mysigt.


Igår var också en dag när jag tänkte på Stig och Christina.
Det var igår två år sedan deras son Pelle mördades.
Helt oprovocerat vid bankomaten på Länsmanstorget.
Pelle dog på spårvagnen.
Hans vänner var med honom.

Jag har tillsammans med dem och några till samtalat om det svåra vi har varit med om.
Delat tankar.
Gråtit.
Skrattat.
Undrat.
Funderat.
Kommit ihåg.
Reflekterat.
Delat med oss.
Detta har vi gjort under ett antal samtal som med varsam och skicklig hand har letts av Nina och Lasse.


Hoppas Din dag blir fin.
Ut i solen och njuta ska jag, först kaffe sen en långpromenad med Zigge.
Kram
<3


Kommentarer
Postat av: malin

Kloka ord - kram till dig, du fina människa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback