Att vara ledig

och hyffsat frisk ger tid.
Tid att läsa.
Tid att titta på tv:n.
Tid att surfa.
Tid att tänka och reflektera.
Idag har det varit en dag med mycket tid.
Jag har läst intressanta reportage.
Jag har sett program som gett mig saker att tänka på.
Jag har surfat mig fram till sidor jag inte visste fanns och läst.
Jag har tänkt.
Tankens banor är spännande.
Jag har hört att tyst retreat är ett (spännande?) sätt att hitta de tankar som är viktiga för en.
Undra vilka mina skulle vara?
Jag har faktiskt tänkt att jag skulle åka på retreat.
Jag har fått det rekommenderat för mig.
En del av en läkningsprocess men man måste vara medveten om att det kommer att komma tankar och då måste jag ha energi att ta hand om dem.
Det vet jag inte om jag har idag men i framtiden kanske det finns.
Livet är det som är här och nu, usch så klyschigt men inte desto mindre sant för det.
Jag börjar nog bli frisk,
jag har dammsugit.
Och rastat hunden.
Crea diem.
Nu ska jag vila lite.
Sen packa,
för imorgon åker jag på konferens..
nej, utvecklingsdagar eller invecklande dagar,
ibland görs saker svårare än det är.
Idag hörde jag kloka tankar av en kollega,
dem ska jag ta med mig till imorgon.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback