Ont

har jag idag i mitt högra lillfinger!
Jag blev stucken av en geting igår eftermiddag. Fy f*n va´det gjorde ont! Jag hoppa och for runt i huset. Jag grät, fulgråt när snoren rinner! Jag kylde med is.Familjen tröstade. Antonio hittade den omtumlade getingen som jag hade slängt iväg.
Det googlades på hur man kunde göra för att minska smärtan. Det som gör att det gjorde så ont är att den stack på ett ställe där det inte finns plats, svullnaden gör att det gör mer ont.
Jag låg hela kvällen med frysta saker i handen. Jag smörjde med xylocain och jag tog ipren.
Tänk att det kan göra så ont.
 
Gårdagen var för övrigt en härlig dag.
Jag och Felicia for till stallet. Hon skulle köra knattelektioner och jag stå i fiket. Vi hade med oss av våra härliga hembakade kakor.
Det är underbart att se dessa små barn, förväntansfulla inför lektionen. De ville alla ha stora hästar och jag tänkte att för de små är alla hästar stora.
Jag gick in och lyssnade på Felicia när hon hade lektion. Hon är som klippt och skuren för detta , kombinationen hästar och barn är hennes grej.
Hon är så lugn, pratar med ord som barnen förstår. Istället för att säga skänkel så säger hon foten.
-Tryck med din fot mot hästens mage så går den framåt.
Fina Felicia fick mycket beröm från nöjda föräldrar.
 
När jag kom hem, Felicia stannade kvar , åkte jag och Antonio till jaktmarken för att plocka kantareller. Och som vi plockade, det var ett gult hav av dem. Underbart.
Vi hittade några trattisar också.
 
Hemma var det söndagsstäd.
Antonio påpekade lite fint att det skulle bli skönt när min resväska från Canada inte längre står mitt i hallen....ja ja jag är inte världsmästare i att plocka undan. Vi, hela familjen, är duktiga på att göra små installationer här och där.
Middagen vi åt var fantastisk, trots att jag fick be om hjälp som ett litet barn att få köttet delat ;O)
 
Fingret gör fortfarande ont men jag får stå ut.
Ja, just det träningsvärk har jag också, jag sprang med Ditte i lördags och den nya löptekniken sitter inte än..den gör ont i vaderna.
Kram och ha en fin dag, utanför fönstret lyser solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback