Torsdag

är också en dag.

Jag har haft utvecklingssamtal med min nya chef Mia idag.
Det var ett bra samtal.

Ett tolkuppdrag.
På tolkcentralen förberedde jag mig inför skolan nästa vecka.
Har mailat lite föreläsare för att få material.
Det ska skrivtolkas massor.
Även ute i det offentliga rummet..

Hem, fixa middag.
Sen bar det iväg till Chapmans Torg där jag var på föreläsning.
TiV, Tolkar i Väst hade ordnat detta.
LarsGunnar Möllefors pratade om tecken inom sex och samlevnad.
Spännande.
Han är en fantastisk föreläsare, ibland glömmer jag bort att lyssna för jag njuter av hans fina språk.

Kul med många tolkar på samma ställe.
Inte för att jag känner alla...de flesta är arvodestolkar dvs det vi i dagligt tal kallar timanställda.
Jag är anställd på heltid på tolkverksamheten i regionen, det har jag varit i 20 år!
Klart jag har träffat en del av dem men inte alla.
Någon är min gamla elev.
Någon har gjort praktik hos oss på Tc.
Maria är min svägerska.

Hem.
Städa solarium.
Vi hjälper grannen.
Rasta hunden.
Nu ska jag i säng för jag ska power-walka med EvaLotta klockan kvart i sex imorgon bitti!!

Kram

..imorgon klockan åtta går jag av min beredskapstjänstgöring..
håll tummarna för att telefonen är tyst i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback