Lördag förmiddag

kaffet har kallnat och GP:n är läst.
Jag smurfar runt på nätet och läser.

Jag läste artikeln om livspusslet i GP idag.

Jag gillar att vår almanacka ibland är tom.
Det är för mig totalt prestigelöst huruvida vi har massor att göra eller inte.
Jag gillar att hänga med mig själv.
Faktiskt.
Det är befriande men det kräver mod men att gilla sig själv är grunden till allt annat.
Iaf är det så för mig.
Hela familjen i soffan är gött, att få vara med sina tonåringar.
Vi gillar varann.

När/om det blir mycket får jag slå av på takten, sänka kraven och ja, jag vet att det är lätt att säga men faktiskt fullt genomförbart.
Jag kollar inte om DU har städat hemma när jag kommer till dig.
Varför tro att du gör det när du kommer hit?

Pussel lägger man tills dess att alla bitar hittat sin plats,
Jag tror inte att livet funkar så.
Det kommer nya bitar och andra sugs upp av dammsugaren.
Hur skulle det vara möjligt att lägga klart?

Nej, jag fattar att det är en bild som ordet symboliserar men jag tycker inte den är bra.

Nu ska jag iväg och handla för imorgon ska vi ha middag,
med gäster.

Jag ska också ta en promenad med Zigge.

Jag försökte få ut en bild , det tomma sms-inlägget från igår men det verkar inte lyckas.
Hm, ska fundera på hur lösa det.
Ber att få återkomma.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Sunda tankar!!!

Gillar också när almanackan inte är fulltecknad. Gott att inte vara styrd av alla måsten.

Har alltid tidigare varit väldigt social och alltid velat umgås med människor. Tycker fortfarande om att umgås, men tycker det är oerhört skönt att vara hemma i mitt hem. Mitt hem är verkligen min borg!



Ha en skön helg!

2012-04-28 @ 12:52:39
Postat av: malin

Ja precis så är det - du är så klok... och rar! Kram på dig, hoppas att ni har en fin kväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback