Huset är såå tyst

det är bara jag hemma.
Antonio och Kevin är iväg och tränar.
Cornelia är på väg till match, den börjar om två timmar men hon ska möta Oliva först.
Felicia har åkt till stallet.

Jag sitter här i morgonrock.
Skönt.
Jag har druckit kaffe.
Ätit frukost och läst GP.
Jo, jag öppnade solariet i morse.
Kl 07!

Igår hade jag praktik, hela dagen skrivtolkade jag.
När dagen var slut var mina tolkbatterier helt tomma!
Jag gav järnet på eftermiddagen, jag tolkade tillsammans med Sara, vi är tighta som teckenspråkstolkar.
Jag ville jobba med henne för att känna om vårt team satt i metoden eller i personkemin.
Det var det sistnämnda.
När jag inte hörde vad som sas räckte det att se Sara skriva, inte vad, men att hon skrev, för att jag skulle kunna köra mitt audiotiva minne på repeat.
Vi jobbade fantastiskt bra ihop, i skarpt läge.
Vi ska under praktiken klara tvåpartssamtal, dvs en hörande och en tolkanvändare som pratar med varandra.
Det vi gjorde var att tolka ett samtal mellan 9 personer!
Så himla go känsla att ta med hem.

Känslan att beredskapen var över var också skön.
Det blev enkel middag igår, revben med coleslaw som Cornelia fixade.
Gott bröd till.
OCH ett glas rött!
Det satt som en smäck.

Kram och ha en fin lördag.

Jag ska iväg på kul upptåg senare idag...men det kan jag inte skriva om här..än.
Återkommer om det imorgon.

Först ska jag kolla en fotbollsmatch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback