Besök!

En familj hyrde under några år huset brevid vårt.
Mamma ,pappa, fyra barn och en mormor! :O)
Mildred är äldst av syskonen.
Hon tog studenten några dagar före Kevins födelse.
Vi har hållt kontakten genom åren.
Mildred läste till sjuksköterska, stack till Norge för att arbeta och mötte där Trond.
Det är så kul när de kommer och hälsar på.
Vi fick flera timmar tillsammans igår.
Prat, tårta, chokladbollar och fin rom från Venezuela.
Det sist nämnda var en gåva till Antonio och mig för att vår dotter har fyllt 18!
Det är en kulturell sak, att ge föräldrarna en gåva.
Jag vet att man på KapVerde blir gratulerad som mamma när barnen fyller år.
Fattigdom var en orsak till barnadödlighet och när man har lyckats ett år till blir man gratulerad för det.
Jag tycker det är fint.
Vi provsmakade flaskans innehåll och t o m jag som inte dricker rom tyckte att den var god.
Tack för att vi fick rå om er under dessa timmar.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback