Tassa på tå

var det jag lärde mig idag på löparkväll.
Att springa på framfoten, inte slösa kraft genom att sätta i hela foten.

Min armföring var lite för hög.
Det tar energi.
Handen ska pendla utmed kroppen i takt med stegen och inte längre bak än höften.

Vi gjorde fartlek.
Vi började med 2 km stigning...
Min andning hann inte ikapp.
Högre tempo mellan visslingarna.

Frank och Lotta var de två som ledde vår grupp.
Ifjol var det tre grupper,
i år sex!
Jag valde inte efter en ev tid i Göteborgs Varvet utan jag valde och hade tur att Frank hade den grupp som skulle springa på 2:20 tid!
För mig känns Varvet som en utopi men jag tycker att han är en bra löpcoach.
Han , Frank 60+, springer runt 500 mil om året!!

Jag kommer ha mest träningsvärk i hjärnan imorgon,
allt detta nya med steget och armarna men så kul det var.
Kevin e en grym löparkompis.

Ses vi där nästa vecka?
Onsdag kl 18.

v. 39 Smidighet / rörlighet Långa intervaller

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback