Mmmmm

Vilken söndag...
Jag kom hem tidigt, klockan 04:00 från Team Always träffen.
..lite rund under fötterna var jag allt..

Jag kan berätta vad vi gjorde.
Vi åkte från min gata mot Rönnäng där vi parkerade bilarna för att sen springa och jag menar SPRINGA ner till färjan.
Jag och Erika hade promenerat i rask takt ner men de andra kom i full språngmarsch...alla nöjda och glad och de fick en applåd för att de hann.
Bommen gick ner och då , då inser vi att två tjejer inte är med!
Ridå.
Ja ja precis i det öb skrattade vi inte men det löste sig till sist ,att de kom med nästa färja.
Vi åkte till Dyrön och där tog vi naturleden runt, upp och ner , kors och tvärs tills dess att vi kom fram till bastun!

En bastu med utsikt över havet!
Jag badade, nakenfis, tre gånger.
Eller var det fyra?!?

Promenad tillbaks till färjan och till Gullfjäll.
Där vankades det bubbel, mat, efterrätt och vin.
Prat skratt och underbart sällskap.
..som sagt jag kom hem o4..

Började dagen idag med att vila mig i form.
Sen kom Stiggon på fika.
K-Rauta fick besök.
Hämtade Kevin som jobbat i helgen.
Hem.
Till jaktmarken för att sätta upp saltsten och slänga ut majs till vildsvinen.
De som sen ska skjutas...
Plockade svamp, se bilden.
Taggsvamp och några trattisar följde också med hem.

Ljungskile var nästa stopp för att hämta ett halvt vildsvin.
Där fick vi fika.
Gott.

På vägen hem kom ett sms:

-Jag behöver puttas runt på åttan i Skatås! Puttar du mig?
-Självklart!

8 km löpning, motsolsvarv, i kvälllningen klockan halv nio.
Jag talade hela tiden.
Andningen fanns där på en gång.
Är det bra?
Hmmm tror att det kan vara konditionen som e på ingång.
Härligt var det iaf.
Tack fina kusin Mia för den rundan.

Duschade och sen somnade jag ...
Vaknade i morse tio minuter före bussen gick...
Inte bra...
kan berätta om det en annan dag.
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback