Puh!

Nu får jag äntligen berätta att jag har tävlat i POSTKODMILJONÄREN!!

Det var så kul!

Vill ni söka till programmet?

Jag är en frågesportsnörd. Jag gillar att samla kunskap om allt mellan himmel och jord.
Plötsligt kan det komma till nytta!

Jag anmälde mitt intresse redan ifjol.
Jag blev kallad till Gamlestan där jag fick ett rejält frågepaket att besvara.
Det fanns inga alternativ utan jag skulle själv komma på svaret.
Jag vill minnas att det var 60/70 frågor om allt från
"vad heter den lilla blå blomma som inte vill att du glömmer den"
till
"vilken drottning förknippar du med halsbands-upproret"

Ja ni förstår bredden.

Sen hörde jag ingenting förrän i våras.
Jag och Antonio åkte till studion i Gamlestan.
Det är en stor grej, mycket som ska klaffa.
Här kommer nästa nålsöga.
Startordningen.
Den lottas och jag fick startnummer fyra dvs jag kom aldrig till heta stolen.
Det gjorde Håkan...

För ett tag sen ringde de igen...

Jag stod utanför bokmässan när jag fick se Rikard Sjöberg.
Han stod och talade i telefon.
Jag tänkte att; Tänk om de kunde ringa mig igen.

När skoldagen så var slut på mässan handlade jag i Saluhallen på vägen hem.
Gick till Domkyrkan för att ta vagnen hem och DÅ
då ringer de från Eyework och frågar om jag vill vara med!

-JAAA!

Tisdagen den 4 oktober spelades programmet in.
Vi kom till studion vid åtta på morgonen.
På vägen dit pratade vi lite strategier.
Tio tusen skulle jag väl ändå vinna om jag fick chansen?!?

Väl där skulle jag kolla mina adressuppgifter och då sa Vanessa:
-Ser du startordningen för dagen?
-Nej sa jag.
-Du har nummer ett! Du ska upp i heta stolen efter att Jonas är klar.

TJOHO! jag skulle få pröva mina vingar.
Smink.
Ljud, mikrofon.
Antonio skulle riggas han också med mikrofon.

Vilka proffs att vara med.
Produktionsteamet.
De gjorde allt så bra och jag kände mig lugn.

Rikard är fantastiskt trevlig.

Producenten sa:
-Kom ihåg att njuta av det roliga och tänk att det krävs en bra bit över genomsnittet i allmänkunskap för att vi ska ta med dig i programmet!

Fredrik Meuller skrev:
Njut av äventyret!

Och det gjorde jag.

Det var kul och jag är nöjd med min insats ,sen kommer jag för all framtid att veta att Sudan har en kustremsa!
;O)

Jag vill tacka mina fina livlinor för att ni ville vara med mig denna dag:

Stiggon
Fredrik Meuller
Tobias Linder
Stefan Åström
och
Håkan Prahl!

Ta chansen du också,
gå in på TV4 hemsida och sök på Postkodmiljonären,
ring numret och svara rätt på frågan och kanske har du tur att de ringer Dig!

Kram

TACK för alla fina sms som kom under programmet!


Kommentarer
Postat av: Maria och Fredrik

Kul att få höra om din/er dag.



Kram Maria

2011-10-15 @ 21:59:29
Postat av: Ulrika

Du var så cool. Jag hade varit så nervös att jag varken kunnat tänka eller prata! Kram

2011-10-15 @ 22:52:29
Postat av: Jessica (mamma till grabbarna Juillard)

Grattis!!!!

Kul! Vilken grej! Första gången jag sett på postkodmiljonären. Mamma ringer mig i kväll och säger: du måste sätta på postkodmiljonären, det är någon Tomar från Göteborg som ska tävla. Är det nån du känner? Så på med tv:n, och oj vilken lördagsunderhållning det blev! Att du klarade av det! Imponerad! Jag hade varit så nervös så jag inte hade klarat sånt man i vanliga fall kan.

Åter igen ett STORT GRATTIS!

2011-10-16 @ 00:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback