Mörkt som i natten

var det när vi kom till Skatås!
Vi, Ditte , kusin Mia och jag parkerade på gratis parkeringen och där var det mörkt. Elljuset funkade inte men Mia tyckte att det e bara till att springa vi hittar....Det kom en löpare ut ur mörkret och vi frågade honom om det var trasigt hela vägen men nej kanske i en km.
Sagt och gjort ,iväg sprang vi, rakt ut i det kolsvarta och som vi fnissade. Vi hade så kul och vi gjorde som vi brukar, sprang i ett tempo som vi kan prata till.Härligt !

Under tiden vi sprang var Kevin hos Fredrik för att få lite experthjälp med matteläxan.

Idag skulle jag ha varit på TorpetMon för att prata böcker och fika MEN jag hade som tur var skickat ett mess till Palle att vi skulle komma klockan fyra. Han svarade genom att ringa och meddela att han låg däckad i någon nasty influensa så vi kunde inte komma till honom.
Hmmm vad göra? Jo, vi styrde om fikan till Barista istället. Inte alls lika cosy som TorpetMon men med gott kaffe och kaka till.
Vi blev tre tappra som satt där och pratade. Vi har en ny variant på läsandet nu. Vi ska läsa oss runt jorden och till idag skulle vi ha läst en bok skriven av en sydamerikansk författare. Jag hade läst Coelho.
Nästa träff blir den 15 januari och då blir det Torpet igen, till dess ska vi ha läst något Från  N.Z , Australien eller Oceanien.

Nu är det söndagkväll och jag ska spana lite tv för att sen lägga mig. Imorgon är det bara Antonio och jag som ska upp, barnen har höstlov.

Kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback