Lördagmorgon

Hade kunnat sova länge idag men då . då hade jag en tid för röntgen idag!
Upp och hopp och iväg till Backaplan!
Kontraströntgen var för mig personligen en helt ny upplevelse. Jag har tolkat det flera gånger men aldrig själv gjort det.
Det var en fantastisk kille som gjorde undersökningen, Magnus, han gjorde så att jag kände mig lugn. Han förklarade allt så tydligt, enkelt utan att försköna det hela.Han satte en nål i armen där kontrasten skulle gå in.
När undersökningen började , körde det ett par varv utan  kontrast.
När den slog på kom Magnus ut i rummet och förklarade vad som skulle hända och framförallt kännas...det blev varmt i hela mig.
Först i kroppen och sen kändes det helt ärligt som om jag kissade ner mig!!
Magnus sa att alla kände så och så länge han hade jobbat hade det aldrig hänt.
Det var en mycket konstig känsla, det gjorde inte ont men kändes märkligt. Maskinen körde ett par varv till och några hålla-andan-pass, sen var det klart.
Jag är en erfarenhet rikare och nu hoppas jag bara att svaret är till min fördel.

Nu promenad utan hund för han är i skogen med husse på jakt, men sonen hakar på istället!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback