Nu

ska jag skriva så att min hemliga bokvän ska få en bild av mig.

Jag är en periodare när det gäller att läsa, jag tror att jag läser flest böcker på sommaren,på stranden.
Många böcker är märkta av vatten :O)
Vintertid läser jag när jag åker spårvagn i tjänsten.
Jag läser för att koppla av, ett rent nöje.
Jag tycker att läsandet berikar mig på olika sätt.
Jag kan skapa bilder över platserna som finns i boken, människorna.
Drömma.
Utveckla mitt språk.

Jag har ingen att-läsa-lista.
Jag har en gäng böcker som står i min numera färgkodade bokhylla och väntar på mig.
Jag läser allt, ofta valt från 10-i-topp-listan!
Nej, jag kan inte säga att jag är någon djupare litterär person.
Jag är ganska enkel att underhålla.

Jag har läst alla Roslund & Hellström, fullständigt älskade Tre Sekunder.
Jag försökte mig på Igelkottens Elegans men jag orkade inte slå upp alla märkvärdiga ord hon använde.
Jag arbetar med ord så det är inte mitt ordförråd som är dåligt utan jag gillade bara inte stilen.
Jag kommer nog inte att läsa något av henne igen..

Jag är med i två bokcirklar där vi samlas för att tala om en bok vi läst.
Jag tycker det är kul för att jag får höra vad andra tycker om det jag har läst.
Fikan är också god ;O)

Jag köper ofta böcker för att de har ett fint omslag.
Fin färg.
Roligt mönster.
Läst om den någonstans.

Jag gillar färg och form, jag gillar att scrappa.
Fotar mycket.
Nära och kära.
Jag har familj, man och tre barn, tonåringar.
Hund.
Jag gillar att springa.Långt.

Jag är värdelös på att veta vilken grupp/artist som gjort en speciell låt.
Jag gillar det som sänds i skvalkanalen.
Pojkband?!

Jag är född i december, snart ska jag fira min 45 årsdag , om den nu ska firas..
Jag gillar paket, de får gärna innehålla glittriga pennor, strumpor med mönster eller en bok.
Dimrosa, grått och vitt är färger jag tycker om.
Svart har jag för att jag måste ha det i mitt jobb.
Jag gillar solbrunt också, speciellt om det är min kropp som har den färgen.

Jag önskar att vi reste mer för jag tycker det är kul med nya kulturer.
Jag gillar mat.
Dricker kaffe, te och vin.
Det sistnämnda ska helst vara rött.
Merlot-druvan.

Jag är, har varit, faller tillbaka till att vara en godisgris.
Lakrits gillar jag, salt.
Fiskar, parar ihop en svart med en frukt, ultimat kombo.
Nötter e gott.
Jag gillar vanilj i alla dess former.

Jag hoppas att detta kan vara en ledtråd till min hemliga vän.
Det var iaf kul att skriva.
Detta är en del av mig.

Kram







Kommentarer
Postat av: Camilla

Kul att läsa om dig tycker jag! du har verkligen en bisarr godiskombination. det skulle jag aldrig prova då jag avskyr lakrits!



Du får prova att surfa in på din bokväns hemisda sen när du kommit hem!



Nu har man äntligen läst ut Frankenstein av Mary Shelley, en väldigt bra bok. Man kan förstå att den är en klassiker!

Ha en skön dag och massor av kramisar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback