Det har flyttats och bytts rum i huset

Tapetseringen är klar och det blev så fint.
Nöjd.

Dessa fåtöljer har en historia.
Vill du lyssna?

Min mamma och pappa Evert skulle byta ut de 70tals gröna möblerna.
Mamma hade en bild i huvudet om en vinröd plyschsoffa!
Kan säga att pappa och jag hade en annan bild.
Vi åkte till Olivedals möbler som då låg i Frölunda industriområde.
Mamma strosade runt och tittade, trånade.
Själva hade vi parkerat i dessa "åbäken" som mamma kallade dem.
Hon kom till sist tillbaks till oss och då , ja då blev det affär av.
Pappa skulle betala och mannen frågade hur?
-Kontant! , svarade pappa !
Hipsvips hade priset blivit ett annat och bordet ingick plötsligt i köpet.
Vad är det man säger?
"Cash is king!"



Jag skulle tro att det är 30 år sedan dessa möbler köptes.

Påsen matchar tapeten...



Kan man få för många ljus??



Eller för många böcker?


Jag ska hämta Antonio senare ikväll. Han är på väg hem från Ljusdal.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback