Idag för 13 år sen var det en vacker vårdag

Inte lika blåsig som idag men väl vår ute.

Jag var på stan med mamma den dagen. Jag köpte hårfärg för att fixa håret. Jag hade "bestämt" att denna baby skulle vi gå över tiden med.

När jag gick Vårvindsgatan fram började värkarna. Jag stannade och pratade med grannen som klippte sin häck.Farfar kom från Vårväderstorget och vi slog följe hemåt.
Jag kom hem och väl inne i huset gick jag och la mig.
Jag ringde till Antonio för att kolla vad han skulle göra på jobbet. Han skulle på möte. Jag bad honom ta med en telefon.Jag tyckte inte att han behövde komma hem. Än.
Min bror ringde strax efter och han beordrade mig mer eller mindre att ringa hem Antonio.
-Tredje barnet går fort , sa han.
Och det var sant.
Antonio fick avbryta sitt möte och komma hem. Omedel bums.
Farfar fick hämta hem barnen från dagis medans vi åkte mot Mölndal.
Jag tror vi kom fram runt klockan tre och halv fem var vår andra prinsessa född.
Hon kom med lite mer buller och spänning än nödvändigt.
Hon hade navelsträngen runt halsen och när hon kom ut försökte de att ta bort den men då gick den istället av!
Det resulterade i att barnsjuksköterskan var tvungen att komma för att kontrollera henne. Om hon hade fått tillräckligt med blod eller ej.
Denna tjej hade fått det hon behövde och hon hade high score på Apgar-testen.

Vi fick en underbar fika och en lång mysig stund med henne innan vi började ringa runt och tala om att Cornelia var född.
Namnet var något jag kom på  under förlossningens gång.

När jag ringde till mormor hade hon svårt att tro att det var sant. Hur skulle vi ha hunnit att föda barn?! Vi hade ju nyss varit på stan.
Hon kom till förlossningen med sin vita käpp utfälld. Det var en av mycket få gånger hon använde den.

Ja ,det var måndagen den 23 mars 1998.

Felicia tyckte att lillasyster skulle heta Helena Herr Nilsson!

 Några dagar efter att vi kommit hem tyckte Kevin att vi kunde "- lämna baka henne den andra gula huset!´

Nu ska vi äta tårta.
Födelsedagsbarnet hade beställt sushi till middag och nu vankas det moussetårta.

Ha en fin kväll.

Kram kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback