I ett hus




Bor en del av mina lästa böcker.
Perra ,min fantastiska svåger ,har gjort huset till mig.
Jag har en tanke om att ev lära mig göra dessa hus själv men vi får se
annars får jag be snällt ...
Jag skulle vilja ha en liten stad på golvet i det fina rummet en trappa upp.
Som en skyline...

Igår hade jag samtal med båda mina fröknar.
Jag blir uppflyttade!
Just igår hade vi en "tolkövning" och den gick inge bra.
Jag har pga av mental trötthet orsakad av jobb inte kunnat, nej orkat, öva.
Och det märktes igår.
Det hade varit något bättre att göra provet på eftermiddagen när jag hade värmt upp fingrarna.

Ja ja det man förlorar på gungorna vinner man på karusellen och så var det för mig.
Jag kan enligt fröken luta mig tillbaka vad det gäller svenskämnet.
Hon tycker att mitt ordförråd är utöver det vanliga.
Det kan jag tacka jobbet, mamma och böckerna för.


Idag är det dags för mig att jobba i kiosken under A-lagets match.
Det betyder att det bakades i detta hus igår.
Rulltårta med hallonfyllning.
Kladdkakemuffins.

Vi,Antonio och jag , var på Kronofogdemyndighetens auktion igår.
Nya högtalare köpte Antonio.
Och en del annat.

Idag är det en stor dag!

Finaste Felicia slutar sitt första år på gymnasiet!
Jag ska ta bilder när hon är färdigklädd.
Hur har tiden kunnat gå så snabbt?
Hon trivs på Realgymnasiet och programmet hon valt.
Hästhållning.

Det börjar bli dags att spara pengar tills det är dags för studenten.
Enligt Gp så kostar det i runda slängar 16 000:-!!
Enligt eleverna på Burgården kostade det 24 000!!!

Ja ja den dagen den kostnaden.
Jag tror att vi alla, var och en minns den dagen, om än kanske i ett alkoholskimmer.

Ha det gott!
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback