St Vicente!

St Vicente!

 

Att komma sig hit var en ”resa”!

Resebyrågubben hade bokat oss på olika plan!!

Antonio skulle ensam åka via Sal och jag tillsammans med barnen skulle resa via Praia!

Tur att vi upptäckte det så att vi kunde boka om Antonios plats samt att det fanns plats till honom.

Vi blev kvar i SalRei till klockan var kvart i fem då vi flög.

De korta sträckorna är upp och sen ner. De hinner servera ett glas vatten till oss sen e vi framme.

 

Vi hämtade vår hyrbil, en Suzuki Grand Vitara. Jättefin. Med AC!

Vi mötte upp Balthazar och sen kom vi till hans hus. Så fint vi ska bo här hos dom.

 

Vi kom fram sent, då vi fick vänt på Praia i tre! timmar, och gick ganska så snart till sängs.

 

Vi vaknade ganska tidigt, frukosten var serverad och den var fantastisk.

Vi tog oss till centrum där vi strosade runt.

Tittade på båtarna i hamnen och tittade i alla ”kinesaffärer”

De finns det gott om här.

 

Sen åkte vi till St Andre som ligger vid flygplatsen och nu är det dags för en dementi!

Per heter Tamm och Harriet heter Birkhahn.

Jag, Elisabeth, har fått allt om bakfoten. I mina drömmar har de blivit till konsulparet och inte en siffra var rätt.

Var jag fått detta ifrån kan jag undra över men nu har jag rättat till det hela och fattat saken rätt.

Ja ja så det kan bli!

Vi blev hur som helst serverade en fantastisk lunch i en underbar trädgård.

Kul att möta dessa två personer och prata lite svenska!

Till efterrätt fick vi PINJA, en frukt med syrlig god smak.

 

Vi styrde sen kosan till Calhau.Det ligger på andra sidan av ön.Vi tog helt enkelt en rundtur.

Miljön här är så annolunda mot BoaVista.

Nu ska vi äta middag här i huset för att sen lägga oss tidigt då vi ska upp med tuppen imorgon.

Färjan till Sant Antao går klockan 07:00!

Där väntar en bil på oss och färd runt/över ön.

Kram Elisabeth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback