Snön ligger vit på taken...

och vi är alla vakna!


Cornelia ska till träningen.Antonio skottar snö. Felicia sov borta i natt, hos Elvina. Hon hade längtat efter sina kompisar.
Kevin äter frukost. Snart ska vi rasta Zigge. En underbar start på helgen.
Känns lyxigt att vara ledig igen. BAra en dag på jobbet, nej jag menar i skolan för mig. Jag började min utbildning igår. Sååå kul!
Jag ska läsa torsdag, fredag varannan vecka.


Under min månad på KapVerde läste jag böcker. Flera många.



Ja och några glassiga tidningar också.
 Läsa ger mig så mycket.Tankar.Ideér.Ord.Intryck.Avkoppling.Skratt.Gråt.Eftertänksamhet.
Jag gillar att läsa helt enkelt.

Den bok som jag gillade bäst var nog....Guernseys litteratur och potatisskalspajssällskap! Den kan jag rekommendera. 
Nu har jag läst de böcker jag hade på vänt så NU får jag klicka hem nya! Jag tycker om böcker. Att öppna en helt ny bok och veta att jag har flera timmar framför mig av njutning.
Ok jag medger att alla böcker jag läst inte varit bra, somliga läste jag inte klart, tänker på Igelkottens elegans....
Hm boktipset jag hittade i en Amelia blir svår att lösa nu då tidningen blev kvar i huset i Fundos das Figueiras...Ska kolla på nätet om jag hittar den .

Jag får önska dig, er en trevlig helg.
Jag tror bloggen kommer att fortsätta även nu när vi kommit hem.
Kevin sa i morse att nu var det BARA cirka 25 944 timmar kvar tills han ska åka till KapVerde igen!
Det betyder i runda slängar att avresan blir i mitten av december 2013.


KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback