Santo Antão





Denna ö är helt fantastisk! Höga berg och djupa raviner. Den högsta toppen är 1900 möh!!
Vi var på 1600 möh, där kände vi molnen smeka våra kinder. Det kom regndroppar på bilens rutor och chaffuören använde vindrutetorkarna!



Irina var med oss denna dagen, hon var i Sverige 2001.Hon är dotter till Luis.
Vi hade en underbar dag och fick se massor.
Sockerrörsplantage, höga berg och djupa dalar.Inte utan att man fick lite svindel.
Vi köpte en god likör i en liten shop som ligger där vägen tog slut....
Ja vi körde nog till vägs ände.
Från Raul och rakt upp i bergen där denna söta lilla by låg.Det odlades soclerrör, kaffe och bananer.
Vi har bott hos Balthazar och hans familj. Vi har blivit mer än väl omhändertagna. Haft så kul och sett så mycket.
Nu är det måndagmorgon och vi sitter på flygplatsen på väg tillbaks till Boa Vista.Idag lägger vi oss mpå stranden i SalRei för att bättra på brännan lite till ;O)

Kram på Er!




Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej. Vad mycket härligt ni upplever.Jag vill önska er välkomna hem till denna del av världen. Här kommer vårljuset så sakta så det finns hopp.

Kramar.

2011-01-10 @ 10:54:51
Postat av: Mikael N. de Age'

Hej!

Trevligt med din blogg, som har Kav Verde inslag. Jag äger ett hus på Lombo Branco på Santo Antao. Min nästa övning är att få dit IKEA möbler. Inte lätt men det ska nog gå. Men jag är intresserad att få kontakt med andra svenskar där. Kan du bistå med hjälp? Du kan se lite om mig o Lb på firmans hemsida

www.nauwa.se. Mvh Mikael

2011-03-18 @ 03:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback