Kevins dag på Ervatao

Dagen på Ervatao!

 

Dagen blev perfekt.Jag fick inte bara en kokosnöt utan massor av nötter.

Vi fick också massor av sockerör vilka jag ska ta med något hem till Sverige för att plantera i en kruka.

Jag fick också en fisk!!

 

Fisket här är annorlunda.Man använder inte flöten utan man håller alltid linan spänd och känner själv när fisken drar.

Fiskespöt är gjort av palmbladens ”mittdel”

Den är jättestark och seg så det blit grymma fiskespön.

 

Manuel ” Nice” sa till mig att han skulle ta ner EN. Kokosnöt till mig. Men när han var uppe i palmen så rensade han den på nötter.

Jag drack kokosmjölk och åt kokosen.

Han klättrade på ett speciellt sätt. Väldigt snabbt.

 Att fisken här är mycket godare än hemma. Saftigare och matigare.

Här får man alltid fångst som räcker till många. Hemma måste man alltid ha en reservplan om man inte får fisk.

Att sitta och titta ut över havet och äta nyfångad fisk e gött!

 

På kvällen gick jag på fest med Dorivaldo, Zée och pappa..

 

Kevin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback