Kevin skriver

Ervatão

Imorgon ska vi till Ervato igen. Vi har varit där två gånger förut.Ni Kanske har läst det i bloggen :O)

 

Jag ska snorkla med Dorival` Kanske att få se en haj!!

Han har berättat att det finns där, både stora och små. De är inte farliga för människor men vore kul att se.

 

Senaste vi var här 06 då sprang sköldpaddsvaktaren, ner till en kokospalm och började klättra.Innan mamma hade fått upp kameran var han redan uppe i palmen.

Hoppas han kan plocka ner någon kokosnöt till mig imorgon igen.

 

Det ni ser som e grönt i palmen är kokosnöten i sitt skal. De växer inte bruna i palmen utan med ett tjockt grönt skal.

Det är ingen nöt! Det är världens största FRÖ!!

 

Kanske ska jag fiska och försöka få upp en moreja!

Pappa lyckades senast att få upp TVÅ! Med lite hjälp av Dorivaldo.

 

Spana efter en sköldpadda ska jag också göra. Jag såg faktiskt en på Gatas, fiskarstranden.

 

Jag har det bra. Jag hänger en del på Polivalente, fotbollsplanen. Där skulle ni gilla att spela,INTE.

Den är av betong och första gången jag spelade fick jag blåsor på fötterna!!

 

Hälsningar från en solbrun Kevin

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback