Nyvaken

kaffet e på g, solen skiner och jag ska strax åka iväg på ett ärende.
Idag hade jag möjlighet att sova länge men då, nej då , vaknar jag i arla morgonstund och kan inte somna om. Visst är det konstigt?

Mina ben känns ok.
Kevin och jag hade fartlek igår och en del ruscher.
Jag måste höja tempot i löpningen.
Jag är en jämnlöpare , precis som Stefan Holm var en jämnhoppare, men jag vill kunna bli snabbare.
Jag ska också kolla om löparkvällarna satt igång igen. Vi mötte två gäng som skulle kunnat vara dem.

Jag cyklar mycket nu och då har jag upptäckt en sak.
Jag tog körkort i april 1985, som privatist.
Jag hade övningskört med pappa.
I 6 klocktimmar!!
Jag har kört/åkt många mil bil sedan dess, både privat och i tjänsten.
Tycker att jag fortfarande kan reglerna och följer dem oftast. Det är väl det där med att hålla hastigheten då...Jag gillar farter.
MEN när jag cyklar är det om om f-n själv flyger i mig och alla regler försvinner.
Jag genar, kör mot rött, chansar hej vilt och tycker att alla som kör bil e fullständigt korkade.
Jag vet inte vad som händer.
Konstigt är det.

Idag kommer Felicia hem.
Veckan har gått fort.
Jag vet att hon haft det bra.
Njutit.
Jag kan höra hur hon bönar och ber om att få åka även nästa år.
Tänk vilken lycka att få hänga med kompisar och hästar dygnet runt i en vecka!
De hade fått ett extra ridpass igårkväll ...

Ha nu en fin dag i solen!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback