Ny dag nya aventyr

 Mmmm långa vita härliga stränder gillar vi :O)

 

Inte konstigt att Aftonbladets resebilaga i augusti månad(?) 2010, utnämnde Santa Monica stranden här på BoaVista  till en av den afrikanska kontinentens tio vackraste stränder!

Och då vet jag inte om de har sett den här...Port Fereira heter den.

 

Hit åkte vi med bilen som vi har fått låna av Eugenio.


Några kompisar hade vi med oss, Sessenta, Fernando och ”Lammet”. Tillsammans med Antonio fiskade de. Det blev en fin fångst. Fisken lämnde vi till Tanha som ska laga till den. Det kommer att bli en go middag.

 

 

Vad gjorde jag på stranden?Ja va´tror ni??? Solade så klart. Vi hittade en egen liten lagun där vi satten ner våra rumpor.

Underbart fint klart vatten med småfisk som simmade omkring.Utanför slog vågorna in.Detta ständiga sus av vågor e så sövande. En liten tupplur blev jag tvungen att ta ;O)

Barnen tillbringar nästan all tid i vattnet.

 

 En del sandslott har också byggts.

Vi spelade boule med klot gjorda av korall som spolats upp på stranden. Man tager vad man haver sa Kajsa Varg. Och så är det här.

Vi har långt ifrån allt vi har hemma på Vårvindsgatan men vi har mer än vi använder!

Det ger mig en tankeställare. Hur lever jag hemma? Ska behålla de tankarna när jag får ett sug i shoppingtarmen nästa gång.

Idag är det söndag och vi ska vara kvar i byn. Var annan dag blir det sol och bad nu så här i början. Huden måste hinna med...Min näsa börja bli brun.Lyser inte längre som ett stoppljus!!

Vi duschar på Quintal, vår innergård. Läser böcker på takterassen.Dricker kaffe med söt kondenserad mjölk.

Vi köper bröd av tanterna i byn. Drack grouge igår med de två som lagade vår middag.Lärde mig att man dricker det för att hålla kylan borta! Vilken kyla undrar jag??Försöker mig på att prata lite criol också. Blir en del skratt och missförstånd. :O)

En sak som e bra med den drycken är att den tar död på alla ev basilusker som man kan få i sig!!

Nu ska jag softa lite till. De två stora barnen sover fortfarande fast klockan nu e tio. Skönt med lov!

Kram Elisabeth

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback