Mmmm vi njöt av dagen i SalRei

Sal Rei!

Idag åkte vi till staden, Sal Rei.

Vi, barnen och jag blev avsläppta på stranden. Vi gillar att ligga vid det som vi kallar HappySurf. Tror att det heter BoaVista Windsurfing Club, de har en hemsida med bilder....

Två timmar i havet.Cornelia såg ut som ett skrynkligt russin när hon äntligen kom upp ur vattnet!

Själv ligger jag som en strandad säl :O) Njuter av att höra barnen leka och tjoa i vattnet.

Antonio hade ärenden att göra. Han har bokat resa till oss!! Den 7 januari flyger vi till St Vicente! Vi ska vara borta några dagar.Ska försöka ta en båt över till Santo Antao också. Där finns det regnskog. Spännande för oss alla fem då ingen har besökt den ön tidigare.

Antonio,Felicia och jag var på St Vicente 1995. Min första resa hit till KapVerde.

Lunch åt vi på ”praca”/torget. Hamburgare, cocacola och en kall Strela till pappa och ett glas vitt till mamma.

Handlade vatten och yoghurt på Pinto e Pintos. Spanade i kinesaffären. Mycket krimskrams finns det...

Tillbaka i byn tog vi alla en välbehövlig siesta.

Vad är det det heter? Solen tar..

Pasta blir det till middag. Sen ska vi softa....det gör vi mycket, ofta och gärna.

Imorgon ska vi till Curral Velho, kanske inte e världsbäst på att stava på criol....Ungefär lika duktig som jag e på att prata criol...

Det byggs ett jätte hotelkomplex där. Har hört att det ska vara två tusen!!! personer som jobbar där. Det ligger nära den stranden som utsågs till en av Afrikas finaste, Santa Monica.Ja den e döpt efter stranden i Kalifornien.

Vi ska också besöka bananplantagen som finns där. Manuel Antonio heter mannen som äger plantagen.

Antonio tvättar bilen tillsammans med Felicia och Sessenta. Felicias favvotröja alla kategorier när hon var fem år förvandlades till skurtrasa.

Recycling tror jag det heter.

Ha det gott.

Kram Elisabeth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback