Julafton!

God Jul!

Idag vaknade vi upp till strålande solsken :O)

 

Jag började julaftonen med att springa till Joao Galego.

Det är väl 2, 5 km ena vägen. Solen värmde min rygg.

Kevin hade också vaknat så honom mötte jag på vägen tillbaks, powerwalkade efter honom sen tog vi oss hem tillsammans.

Fixade oss en påse socker hos farfar och Joana.

Vi hade tagit med oss Pama minutris och mannagryn.

Det blev en touch av julaftonsfrukost.

Antonio tog en powernap.

Vi kollade lite fotboll på tv ;O)

De visar Europas derbymatcher från spanska,portugisiska och Italienska ligan.

Nu har vi snart sett alla.

Vi åt lunch hemma innan vi åkte till närmsta strand.

Praia Dos Canto.

Dit tar det kanske femton minuter att köra.

Behöver jag säga att stranden var öde?



Med oss hade vi några klappar till barnen.



Kevin fick en bodyboard, läs snowbow.

Tjejerna fick cyklop och snorklar.

Sen slängde vi oss i det varma salta havet.

Vi hade fika med oss.

Apelsiner, chips, vatten och kaffe.

Mmmm gott.

 

När vi kom hem blev det till att laga middag.

Fixa julklappspåsar till släkten i byn.

Nu ska vi hälla upp ett glas rött till oss vuxna och ett glas Guaran till barnen och öppna de andra klapparna.

Hoppas ni njöt av julen, fick god mat och hade trevligt sällskap.

 

Julkramar från BoaVista!


Kommentarer
Postat av: Birgitta Brandt

Hej på Er hela familjen!

Vad roligt att höra hur ni har det!!Det verkar som ni har det toppenbra.

Här ligger snön kvar och ingen större skillnad sen ni åkte..10-13 minusgrader..men det är helt okej för min del för jag älskar snö och kyla.

Sköt om er och bada lite för mig också=)

Kramkram

2010-12-27 @ 14:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback